20150316_100422Vinaròs, 16 de març de 2015

Jordi Navarrete Pla, coordinador de l’àrea de Medi ambient i Urbanisme i número 3 en la candidatura de COMPROMÍS per a les properes eleccions municipals. Va nàixer a Barcelona i viu a Vinaròs des de fa més de 10 anys. Amb 42 anys d’edat és llicenciat en Enginyeria Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya.

La seua trajectòria professional ha estat sempre dedicada al medi ambient. Actualment treballa al P.P.I.F.G.V. (Pla de Prevenció d’Incendis Forestals de la Generalitat Valenciana). També és el representant dels treballadors des de fa més de 8 anys a l’empresa publica VAERSA.

Jordi Navarrete, manifesta: “estic molt orgullós i content pel recolzament demostrat pels meus companys i companyes de Compromís, així com també per part de la meva família. Durant el temps que hem estat recollint els suggeriments de la gent i dels diferents col·lectius, hem detectat algunes mancances, per això, donem a conèixer una serie de propostes encaminades a millorar l’àrea de Medi ambient.

1.- Creació del Consell Municipal de Medi Ambient, format per tots els grups municipals i per tots els agents socials implicats en aquests temes. Aquest Consell serà el què marcarà les línies a seguir en l’àrea de Medi ambient sent vinculant les seues propostes.

2.- Posarem en marxa el Pla Integral de Gestió Medi Ambiental de Vinaròs. En l’apartat de prevenció d’incendis forestals, cremes agrícoles i celebracions festives a l’aire lliure, redactarem i aprovarem el P.L.P.I.F (Pla Local de Prevenció d’Incendis Forestals). Vinaròs té aproximadament 453 Hectàrees de superfície forestal i segons la Llei Forestal Valenciana tots el municipis amb superfície forestal han de redactar el citat Pla Local. Aquest Pla regula les activitats i els usos susceptibles de generar un incendi forestal i dissenya les infraestructures necessàries per la prevenció i extinció dels mateixos.

Per altra banda, a nivell de cremes agrícoles i festivitats a l’aire lliure hi ha que dir que: davant de la situació creada en els últims anys, tant a nivell legal, com a nivell de problemàtica en les torrades a les celebracions festives de St. Antoni i St. Sebastià, tenim que ser conscients que l’actual PLC (Pla Local de Cremes) de Vinaròs, no reconeix cap zona de torradors habilitada, per tant, ni la Llei Forestal Valenciana ni el Pla Local de Cremes permeten fer torrades legals a la zona de l’ermita. Per tant, “des de COMPROMÍS Vinaròs, consensuarem amb la Conselleria de Governació, la construcció de torradors habilitats i homologats a la zona de l’ermita.

Jordi Navarrete, segueix dient: “també modificarem l’actual PLC (Pla Local de Cremes) per a reconèixer una zona recreativa de l’ermita amb els torradors habilitats. Així podrem unir les celebracions festives tradicionals amb el compliment de les lleis i normes vigents.

Ja per acabar continua dient: “aquesta és la primera vegada que m’implico en la política municipal de Vinaròs i ho faig recolzant el projecte de COMPROMÍS, per ser diferent als altres partits polítics, per què uneix l’experiència en la política municipal, amb una manera de fer política, honesta, humil, recolzant totes les bones iniciatives per a Vinaròs, vinguin d’on vinguin, per què treballem per Vinaròs i pels vinarossencs20150316_10042220150316_100422.