La nostra regidora Paula Cerdà i el company Jordi Navarrete, com a portaveu local, han realitzat una roda de premsa aquest matí amb la qual han tractat diferents assumptes gestionats per l’equip de govern en els últims mesos.

Una de les temàtiques tractades ha sigut aclarir les acusacions que s’han fet a les xarxes socials sobre el nostre vot respecte a una iniciativa sobre el comerç local. Aquesta va ser tractada en l’últim ple i consisteix en subvencionar amb 50€ les compres individuals de la ciutadania en tots aquells comerços que vulguen adherir-se. El problema sorgeix que les persones agraciades amb el sorteig hauran d’abonar 30€ prèviament i que exclou a la ciutadania que no s’haja inscrit telemàticament per mitjans electrònics (població més major i persones sense accés a Internet). A més, no hi haurà cap altre tipus d’ajuda per a aquelles persones més necessitades més enllà dels recursos propis de Serveis Socials i de les entitats com Caritas i Creu Roja.

Per tots aquests motius i altres (com l’informe de secretaria desaconsellant la iniciativa), vam votar en contra perquè les bases son discriminatòries: no ajuda a la ciutadania que te menys recursos ni tampoc al comerç local de forma igualitària.

Un altre dels assumptes tractats és la Taula del Benestar Animal. Aquesta, creada gràcies a una moció presentada pel nostre col·lectiu, va proposar-se fa un any i a dia d’avui sols s’ha aconseguit executar els tràmits per a aprovar-se el seu reglament de funcionament.

I, per últim, la necessitat de la moció que van presentar també en l’anterior plenari per a que l’Ajuntament de Vinaròs es sume al Pacte d’alcaldies i el PACES (Pla d’acció d’energia i clima sostenible). D’entre els beneficis que comporta aquest vincle administratiu hi ha la possibilitat de beneficiar-se econòmicament d’altres ajudes gestionades per la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica, entre altres.

Enllaç de la roda de premsa per Maestrat Tv: https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=mDdos74EgbQ