*Article publicat al Diariet de Vinaròs (24-04-2021).

Fa poques setmanes que formo part de l’equip de govern. Un temps just però enriquidor on tinc la possibilitat de continuar treballant per Vinaròs des de l’acció directa. Una acció directa que va reflexada més enllà de la política local i on entra en joc la inversió feta des de la Generalitat Valenciana per companyes com Mónica Oltra. I d’això vull escriure en este article.

Vinaròs torna a destacar al nord de la província per a bé, perquè hem estat inclosos en el Pla Convivint. Aquest Pla està enfocat a la millora i creació de noves infraestructures de Serveis Socials que suposarà una inversió de 561 milions d’euros a tot el territori valencià i amb què es finançaran 247 projectes. D’entre aquests projectes, els destinats per a Vinaròs són: la construcció del Centre de la Dona (després d’haver-se fet públic la legislatura anterior), el Centre Ocupacional i Centre de Dia (un altre projecte que pareix que s’oblidava després de tants anys i la reclamació constant de les entitats socials de Vinaròs) i també la Residència i Centre de Dia, que comptarà amb places de titularitat pública gestionades per la Conselleria de Polítiques Socials.

I és amb propostes reals com estes on se comprova realment la política útil; la que treballa per la població que més ho necessita i que fa front a les necessitats reals analitzades des dels organismes oficials. Projectes que ajudaran a impulsar la part més inclusiva i feminista de Vinaròs, perquè té en compte els col·lectius que més ajuda necessiten i farà revaloritzar les feines vinculades a les cures i l’economia de la criança, ja que oferiran multitud de llocs de treball tant durant tot el seu procés de planificació, construcció i com funcionament.

Posar les persones en el centre de la política és el que portem fent des de fa anys. Perquè nosaltres venim a treballar per Vinaròs i per la ciutadania vinarossenca. I perquè aconseguirem fer de Vinaròs una ciutat més inclusiva i amb més serveis d’atenció a la ciutadania.