La política local està al centre de l’atenció de la ciutadania i amb molts motius després dels diferents bloquejos ocasionats pels partits de l’oposició. Encara que cada partit està “venent” la situació a la seua manera, la realitat comuna per a Vinaròs és: bloqueig institucional i administratiu. Ara, però, cal posar l’èmfasi en un nou focus: sense pressupost aprovat per al 2023 s’impossibilita l’execució de nous projectes per a la nostra població.

Dilluns 31 es celebrava un plenari amb els pressupostos com objectiu principal. I com a conseqüència del bloqueig de l’oposició viscut en el plenari del divendres anterior s’ha hagut de posposar. Però, com afecta això a Vinaròs i la seua ciutadania? El tripartit de l’oposició obliga Vinaròs a paralitzar moltes noves inversions i renovacions en diferents indrets de la nostra ciutat que anaven a ser executades gràcies a l’entrada de fons provinents de la Unió Europea. Sols uns quants exemples: el carrer Ramon Llull, el carrer del Varadero o la plaça Constitució. Fins i tot, impossibiliten la creació del parc i pulmó verd projectat al costat dels horts urbans de l’avinguda de Joan XIII.

La indústria local també es veu afectada encara que no ho parega. Gràcies al PP, PVI i Vox, no es poden realitzar unes modificacions en el pressupost per tal d’executar l’esperada remodelació de la rodona del Matadero, ubicada al polígon de les Capçades, amb els 165.616€ que ens dona l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (conegut com IVACE). Sense esta ajuda, o ens quedem sense reforma o l’ajuntament haurà de pagar els 180.000€ que suposa tota la despesa de la butxaca de tota la ciutadania.

A més a més, estos tres partits estan evitant que les arques municipals recuperen una part dels diners del cànon de l’aigua pagat per la ciutadania i que FACSA està guanyant sense haver de ser així. Tampoc permeten pagar el conveni que té l’ajuntament amb la UJI per ser la Seu del Nord i oferir el servei universitari a tota la comarca sense desplaçar-se a Castelló. Igualment, estan bloquejant el pagament d’una taxa del nostre municipi al Consorci de residus al qual pertanyem i que no es pot demorar massa a pagar-se. Nosaltres no volem haver de pagar cap multa ni cap tipus d’interès extra.

I, per últim, però no menys important, les dependències de l’Ajuntament també es resenteixen gràcies al tripartit i la seua negativa a continuar treballant per Vinaròs. L’OIAC continuarà sense traslladar-se ni ampliar-se’n les dependències.

Durant l’última legislatura, la dreta ens ha estat acusant de no saber gestionar o de perdre subvencions. Ara, mostrant les conseqüències de com afecta des d’una altra perspectiva el bloqueig institucional, podeu conèixer amb anticipació part de la gran tasca que estem fent des del govern i que quasi no es veu mai. No som incompetents governant, ens fan perdre les subvencions amb les negatives a les modificacions pressupostàries i el bloqueig d’uns pressupostos beneficiosos per a tota la ciutadania.