El passat 23 de juliol passarà a la història de Vinaròs pels resultats dels comicis electorals a nivell nacional. Tot i els resultats generals obtinguts a nivell d’estat, els resultats a nivell local han tingut un caràcter diferent. I tot perquè, en resum, la ciutadania vinarossenca ha demostrat voler majoritàriament un govern progressista i ha parat els peus a l’extrema dreta.

La mobilització del vot davant els pronòstics de les enquestes s’ha notat a la nostra localitat, fent que la participació puge fins el 68,97% (un 1,16% més que el 2019 segons les dades del Ministeri d’Interior). Aquesta mobilització ciutadana, junt amb la decisió de la majoria de vinarossenques i vinarossencs de confiar el seu vot en els partits progressistes, han permès que Vinaròs continue definint-se com una població d’esquerres.

Des d’aquestes línies, volem donar, primer de tot, l’enhorabona al PSPV-PSOE local per haver sigut la força més votada. Però, sobretot, volem donar les gràcies a les 2.046 persones que heu dipositat el vostre vot i confiança en Sumar-Compromís. El camí fins arribar a ser la tercera força més votada (amb un 15,31% de suport), coincidint amb les eleccions prèvies, l’organització de la confluència i el període vacacional, no ha estat fàcil. Però, des de Compromís per Vinaròs s’han fet tots els esforços possibles per a tirar endavant una candidatura en coalició (Sumar està format per 15 partits d’esquerres d’arreu de l’Estat espanyol) que naixia des de zero i amb molts factors en contra. En moltes de les paradetes informatives que hem anat fent, tant la ciutadania vinarossenca com visitants i membres d’altres partits que integren Sumar i que estiuegen a la nostra localitat ens han mostrat el seu recolzament i el seu escalf. Tot i l’acompanyament ciutadà, hem trobat a faltar més veus polítiques defensant als carrers el projecte de Sumar. I estem segurs que els resultats s’hagueren pogut millorar encara més si haguérem sumat més esforços.

Vinaròs ja ha decidit, Vinaròs ha avantposat les polítiques progressistes i que defensen els drets socials enfront de l’amenaça de la dreta i l’extrema dreta de retrocedir al passat. Ara toca esperar a les negociacions i pactes a nivell estatal. Però allò que tenim clar és que, encara que ens han faltat 5.043 vots per a aconseguir un diputat propi que represente Sumar per la província de Castelló, els altres 4 diputats al Congrés i representants al Senat de Sumar pel País Valencià defensaran els interessos de la ciutadania valenciana, vetllaran pels avanços socials aconseguits i lluitaran per tots els que encara estan per venir. I és aquesta tasca iniciada a soles per Joan Baldoví i Carles Mulet i altres càrrecs electes des que va accedir a les institucions nacionals Compromís la que seguirà marcant la política que represente a la ciutadania valenciana aquesta nova legislatura a nivell nacional.

Foto d'un col·legi electoral a les eleccions de juliol amb accessoris de platja.