Vinaròs, 23 de març de 2015

Marina, coordinadora de l’Àrea d’Economia de COMPROMÍS diu: ”davant la situació d’atur que pateixen especialment les dones sense estudis i amb situacions familiars complexes, s’ha d’oferir una oferta formativa amb l’objectiu de millorar les seues habilitats en la recerca d’una feina. Posar al seu abast un espai d’experimentació creativa per treballar l’autoestima, la identitat i confiança en les capacitats pròpies de les dones en situació d’atur, risc d’exclusió social i en condicions familiars especials”.

La coordinadora de COMPROMÍS segueix dient, “promoure l’ús de les noves tecnologies, accions formatives i d’orientació amb pràctiques en empreses locals, farà que aquest col·lectiu, un dels més afectats per la crisi, pugue adherir-se al Programa Integra Dona, on la finalitat és la inserció laboral”.

En aquest marc, es desenvoluparien les següents línies d’actuació:

Primer, la creació del Projecte de Labors Artesanes, que formarà a dones en el disseny i confecció de productes solidaris, amb beques d’assistència de 200€ mensuals.

Segon, la creació d’una Borsa d’Ocupació específica per a dones aturades. Que serà un servei d’intermediació laboral entre les demandes i les ofertes d’ocupació que es reben, destinat principalment a personal femení, aturat i amb responsabilitats familiars, en treballs d’atenció d’ancians i invàlids, serveis domèstics, hostaleria, etc.

Tercer, la incorporació de clàusules de contractació d’un percentatge d’aquest col·lectiu en les licitacions a empreses privades

Quart, pràctiques professionals remunerades. L’objectiu és la mediació a les empreses locals per afavorir la inserció laboral de les participants al programa.

Tot això, anirà acompanyat per una Campanya de Sensibilització i Cooperació amb els diferents agents, entitats i col·lectius que influeixen de manera directa i indirecta en la incorporació i manteniment d’ocupació d’aquest col·lectiu: les dones aturades.

Per últim, Marina Gutierrez acaba dient: ”el cost del Programa Integra Dona s’inclourà dins d’una partida específica del pressupost, per què, creiem fermament en la protecció i la defensa de la dona amb responsabilitats familiars, amb propostes reals i amb el convenciment d’aplicar-les”.