La coalició destaca un lleuger augment de vots a la província en els últims comicis, sent els millors resultats a la província però no suficients per a traure representació a les dos cambres estatals.

La situació política inestable ha posat un punt i a part després dels resultats aconseguits el passat 10N. Tot i que el col·lectiu local de Compromís va decidir no realitzar una campanya mediàtica i realitzar les accions mínimes (l’acte del passat diumenge i la penjada de cartells a la població), la lectura que s’ha fet des dels organismes superiors és un poc positiva; ha hagut un ascens de vots tant a la candidata per al Congrés com per al Senat però no han sigut suficients per a poder ser escollits càrrecs electes.

El que sí es destaca a partir de la lectura és l’augment de vots cap a l’extrema dreta, possibilitant que el seu candidat accedisca al Congrés. Per aquest motiu, el col·lectiu de Compromís continuarà actiu i a l’aguait per tal de controlar el desenvolupament de les activitats polítiques que estaven previstes per a aquesta nova legislatura i la supervisió de com actua l’extrema dreta. Perquè no podem permetre l’auge de la dreta rància.