Paula Cerdà, regidora de Compromís, s’estrena aquesta legislatura amb el debat i aprovació de la seua proposta.

Compromís per Vinaròs s’estrena aquesta legislatura presentant una moció per al plenari de novembre, que tindrà lloc el proper dijous 28 a les 19:30 hores. La proposta sorgeix de les necessitats socials originades per la commemoració el passat dilluns 25 del Dia Internacional contra la Violència a les Dones.

El 25N és, juntament amb el 8 de març, una altra de les dates on la societat està aprofitant per a exposa una demanda molt clara a les institucions: la necessitat dun canvi des de totes les entitats i perspectives per a lluitar contra la desigualtat de gènere i acabar amb la violència contra les dones. Vinaròs ja ha patit vàries vegades la pèrdua de veïnes arran la violència de gènere i, aprofitant que lestat i la Generalitat Valenciana van aprovar fa un any els respectius plans per a iniciar a combatre aquesta problemàtica, Compromís ha presentat la seua moció.

La moció pel 25 de novembre és una aposta amb la qual no sols aconseguir que Vinaròs siga un municipi que es declare contrari a la tracta de persones, sinó també que faça política amb a qual combatre aquesta problemàtica comú a la nostra societat. Per aquests motius, sha proposat no subvencionar actes on sutilitze el cos de la dona com a reclam i lincrement de despesa en campanyes de prevenció i orientació davant la desigualtat de gènere. També el compromís per difondre entre la societat tot allò que es recull dins del Manifest del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, aprovat per la Generalitat Valenciana i al qual lAjuntament es va adherir al plenari del passat mes dabril. I, per a completar la participació activa del nostre municipi contra la violència de gènere, Compromís ha sol·licitat ladhesió de Vinaròs dins la Xarxa Isonomia, a la qual ja formen part més de 90 municipis de la nostra província, amb el propòsit daprofitar recursos, suport i formació des desta fundació que forma part de la Universitat Jaume I de Castelló.

Aconseguir una societat més igualitària és una de les apostes que continua desenvolupant la coalició Compromís a la Generalitat i, des de Compromís per Vinaròs, es continuarà treballant a que saconseguisca també a Vinaròs.