*Informació actualitzada el 14/04/2020.

Des de la Generalitat Valenciana s’han publicat ajudes econòmiques dirigides al col·lectiu dels treballadors autònoms principalment. Aquestes mesures són complementàries a les ajudes publicades pel govern estatal, a les quals pots accedir clickant al següent enllaç.

Pel que fa a les ajudes al País Valencià, la Generalitat ha publicat les primeres mesures, les quals sorgeixen des de l’àmbit econòmic i també social (pel que fa al tràmit de la deducció a la declaració de la renda per lloguer). Aquestes mesures se concreten en les següents imatges i podeu llegir més informació al següent enllaç.

Pel que fa a les ajudes econòmiques des de l’àrea de LABORA, dirigida pel company Enric Nomdedéu, s’han destinat un total de 57,5 milions d’euros. El termini per a sol·licitar-les comença el proper dia 8 d’abril a les 9 hores fins el 4 de maig a les 9 hores.

Per a conèixer la documentació a aportar, LABORA ha creat el següent vídeo que podeu visualitzar a continuació:

Esta setmana es publicaran els detalls de les ajudes econòmiques per a treballadors afectats per ERTO que ha concretat la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball encapçalada pel company Rafa Climent. El pressupost total destinat són 33 milions d’€ que es destinaran en ajudes de 150€ complementaris a la prestació econòmica segons la base de cotització.

Tanmateix, haurà una altra línia d’ajudes per a aquells treballadors que han sol·licitat la reducció de la jornada laboral per a atendre familiars arran la Covid-19. Aquestes ajudes podran ser de:

• 300€ en cas de reduir-se la jornada entre el 50-60%.
  • 450€ en reduccions entre el 61-80%.
  • 600€ en reduccions entre el 81-100%.

La gestió i sol·licitud d’aquestes ajudes es realitzarà també mitançant LABORA.